23 اردیبهشت 1398 امیرمحمد 2دیدگاه

روزهای گذشته، فایل صوتی مدیریت توجه و اقتصاد توجه از محمدرضا شعبانعلی را گوش می‌دادم. در این فایل به خوبی توضیح داده می‌شود که این روزها «توجه» حلقه گم شده‌ی زندگی انسان‌هاست و همه ابزارها در تلاش هستند که توجه آدم‌ها را به خودشان جلب کنند.

در بازاریابی محتوایی توجه‌ها را جلب کنید

در لابه‌لای تمامی کارهای زندگی‌، توجه‌مان به موارد مختلف جلب می‌شود و تقریبا در سبک زندگی فعلی امکان ندارد که بتوانید برای دقایقی تمامی توجه خود را معطوف به یک موضوع کنید.

موقع گوش دادن به این فایل، به نقش محتوا و بازاریابی محتوایی در این موضوع فکر می‌کردم. بسترهای ارتباطی مختلفی به وجود آمده‌اند که هرکدام تلاش می‌کنند به روشی، توجه مخاطب را با محتوایی که تولید می‌کنند، به خودشان جلب کنند.

جلب توجه با تولید محتوا

یکی از کارهای اساسی بازاریابی محتوایی جلب توجه مخاطب در این فضای فشرده است. بازاریابی محتوایی با تولید محتوا و تنوع در انتشار محتوا تلاش می‌کند که بتواند بخشی از توجه مخاطب را به خودش جلب کند. به نظر می‌رسد، گرفتن توجه مخاطب با این شرایط یکی از برگ‌های برنده استراتژی محتوا است.

شاید بد نباشد که بگوییم اینکه مخاطب چند دقیقه از زمان خودش را با شما گذرانده است، دیگر اهمیتی ندارد. با تغییرات به وجود آمده در سبک زندگی جدید، انسان‌ها باید به یک سوال کلیدی پاسخ دهند! مخاطب چقدر به شما توجه کرده یا می‌کند؟ ممکن است ساعت‌ها شما را تماشا کند، شما را بخواند یا به شما گوش دهد، بدون آنکه توجه‌ای کرده باشد!

با این توضیحات یکی از معیارهای سنجش بررسی عملکرد محتوا میزان توجه مخاطب به آن محتوا است. معیاری مهم که بررسی و سنجش آن کار آسانی نخواهد بود.

2 دیدگاه در “در بازاریابی محتوایی توجه‌ها را جلب کنید

  1. سلام.امیرجان بسیار جالب گفتی. خودمم وقتی این فایل را گوش میدادم به همین موضوع فکر میکردم. چطور میتونیم توجه مخاطب را جلب کنیم و چطور میتونیم بفهمیم این کارو انجام دادیم. قبل از اینا حتی به این فکر کردم که این مهارت برای خود استراتژیست محتوا باید بهبود پیدا کنه تا بتونه توجه دیگران را هم به این ترتیب جلب کنه.
    در ادامه هم به دلیل اهمیت توجه؛ جمله دن نوریس در کتاب ماشین محتوا را عینا میارم:
    بازاریابی محتوایی عبارت است از انتشار چیزی جالب که باعث جلب توجه و اعتمادسازی در مورد یک کسب و کار میشود.

    1. سلام.
      چه جالب. دقیقا دن نوریس هم به موضوع جلب توجه اشاره کرده بود
      خوشحال شدم اینجا دیدمت عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.