14 اردیبهشت 1398 امیرمحمد 0دیدگاه

در این نوشته می‌خواهم به معرفی کتاب ایده عالی مستدام و ارتباط آن با دنیای محتوا و بازاریابی محتوایی بپردازم.

معرفی کتاب ایده عالی مستدام

ایده عالی مستدام یکی از بهترین کتاب‌هایی که در چند ماه اخیر مطالعه کردم. یک کتاب ساده با نگارش مناسب که به صورت مشخص به این سوال پاسخ می‌دهد. «چگونه ایده‌های ماندگار بسازیم؟»

کتاب ایده عالی مستدام توسط چیپ هیث و دن هیث نوشته شده و توسط انتشارات آریانا قلم ترجمه و در اختیار ما قرار گرفته است. در ادامه کمی درباره این کتاب توضیح خواهم داد.

در تمام طول عمر خود، ایده‌ها، تبلیغ‌ها، پیام‌ها و محتوای زیادی را دریافت کرده‌ایم که به شکل تاثیرگذاری برای ما ماندگار شده‌اند و با گذشت سال‌ها همچنان آن‌ها را به خاطر می‌آوریم اما در طرف مقابل ایده‌های زیاد دیگری هم بوده‌اند که با تلاش و هزینه‌های گزاف نتوانسته جایی برای خود دست و پا کنند.

در این کتاب آموزش داده می‌شود که ماندگار شدن بعضی از ایده‌ها تصادفی نیست و با مطالعه صدها ایده به فرمولی دست پیدا کرده‌اند که با رعایت آن‌ها میتوان ایده‌های ماندگار ساخت.

ساده بودن، غیرمنتظره بودن، ملموس بودن، معتبر بودن، احساسی بودن و داستانی بودن از فاکتورهایی است که با رعایت آن می‌توان ایده‌های ماندگار ساخت. هرکدام از این فاکتورها به عنوان یک سرفصل کتاب در نظر گرفته شده است که با جزئیات آموزش‌های لازم داده خواهد شد.

مفاهیم و توضیحات کتاب که با مثال‌های واقعی زیادی همراه است باعث می‌شود که در برابر دریچه‌ی تازه‌ای از قواعد برای ساختن ایده‌های ماندگار قرار بگیرید که علیرغم اینکه ساده به نظر می‌رسد نیاز به فکر و تامل دارد.

چرا علاقه‌مندان به حوزه محتوا باید این کتاب را بخوانند؟

قرار نیست مطالب این کتاب صرفا برای افرادی که در بیزینس‌های بزرگ که هزینه سنگینی برای مارکتینگ خود می‌پردازند، مناسب باشد. این کتاب برای تمامی افرادی که به نوعی در حوزه محتوا و مارکتینگ فعالیت می‌کنند مناسب است. این روزها محتوای زیادی تولید می‌شود و مخاطب در طول روز محتوای زیادی را مصرف می‌کند، اگر می‌خواهید محتوای ماندگارتری تولید کنید تا اثربخشی بیشتری داشته باشد و در لابه‌لای محتوای دیگران فراموش نشود، این کتاب به شما کمک خواهد کرد.

پیشنهاد می‌کنم این کتاب را مطالعه کرده و با یادداشت برداری از جزئیات هر فصل آن چک لیستی داشته باشید که به کمک آن بتوانید ایده‌ها و محتوای خودتان را بهتر ارزیابی کنید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.