19 مرداد 1397 امیرمحمد 0دیدگاه

پویایی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های موفقیت یک تیم محتوایی است. تیم محتوایی سازنده باید بتواند سبک‌کاری خودش را پیدا کند.

وجود یکسری قوانین برای هماهنگی و نظم در تیم محتوایی لازم و ضروری است اما توجه به یک نکته حیاتی ضروری است. قرار نیست اعضای یک تیم تولید محتوا طرز تفکری شبیه شما و نوع رفتاری شبیه شما را داشته باشد

این نکته از دو جنبه قابل‌بررسی است.

  1. شما هرچقدر هم تلاش بکنید نمی‌توانید افرادی را بیابید که کاملاً شبیه شما باشند و اصلاً بهتر است بگوییم که نباید آن‌ها شبیه شما باشند. وجود یک نوع تفکر ثابت و یک نوع رفتار واحد باعث می‌شود شما در تولید محتوا همیشه از یک زاویه به موضوع نگاه کرده و پس از مدتی محتوایی یکنواخت و کلیشه‌ای داشته باشید. در آن صورت دیگر فرصتی برای تولید محتوای خلاقانه یا توسعه آن به شکل‌های مختلف وجود ندارد
  2. اگر شما بخواهید با ایجاد یکسری قوانین سختگیرانِ، تلاش کنید همه افراد تیم به صورتی که شما می‌خواهید کار کنند، آینده تیم محتوایی خود را به خطر انداخته‌اید.

 

اجازه بدهید با یک مثال این موضوع را بیشتر باز کنم. فرض بگیرید شما فردی هستید که به مکتوب کردن دقیق تمامی موارد اصرار دارید ( با درست و غلط بودن آن کاری نداریم). بنابراین احتمالاً از تیم محتوایی خود می‌خواهید که آن‌ها هم مثل شما همه‌چیز را مکتوب کنند، در این صورت اگر افراد چنین ویژگی و عادتی را نداشته باشند و سال‌هاست به این روش کارنکرده‌اند دچار دردسر سختی می‌شوند و پس از مدتی می‌بینید افراد بیشتر از آنچه دنبال خروجی مطلوب باشند، مدام به دنبال موفقیت در این چالشی هستند که شما آن‌ را ایجاد کرده‌اید.

 

راه‌حل چیست؟

افراد سلایق فکری و رفتاری متفاوتی دارند اما در طرف مقابل در یک تیم محتوایی یک هدف مشخص وجود دارد که افراد متعهد به دنبال تحقق آن هستند. توصیه من این است که به‌جای اینکه به آن‌ها یک رفتار خاصی را تحمیل کنید و در فشار قرار دهید، درخواست خود را شفاف ارائه دهید و از خود فرد بخواهید، راه‌کار مناسبی برای درخواست شما ارائه دهد.

در این صورت موضوع مورد بحث گذاشته می‌شود و بهترین روشی که مورد تائید هر دو طرف باشد، به اجرا درخواهد آمد.

نکته : قرار نیست به ساز هر فرد برقصید و همچنین قرار نیست تمامی امور خود را به افراد تحمیل کنید. درواقع گزینه بهتر پیدا کردن یک مرز مشخص میان این دو روش مطلق است. مرزی که کمک می‌کند به ساختار مشخصی از کار طبق خواسته تیم برسید و درنهایت شما هم به هدف نهایی خود دست یافته باشید.

 

این نوشته از سری نوشته‌های دایره بازاریابی محتوا است. برای مطالعه بیشتر اینجا را کلیک کنید

دایره بازاریابی محتوا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.