25 شهریور 1397 امیرمحمد 0دیدگاه

برای انتخاب یک متخصص شبکه‌های اجتماعی چه مواردی با باید در نظر بگیریم! در این نوشته درباره ویژگی‌های یک متخصص شبکه‌های اجتماعی مناسب پرداخته ام

ویژگی‌های یک متخصص شبکه‌های اجتماعی چیست

از متداول‌ترین افراد در تیم‌های محتوایی مسئول شبکه‌های اجتماعی است. فردی که با استخدام آن می‌توانید امور مربوط به شبکه‌های اجتماعی را به او بسپارید. از آنجایی که فضای سوشیال، فضای لحظه‌هاست، نیاز به فردی دارید که بتواند در کمترین زمان بهترین تصمیم را بگیرد. در ادامه به مهم‌ترین نکات انتخاب یک متخصص شبکه‌های اجتماعی پرداخته‌ام.

چه وظایفی برای مسئول شبکه‌های اجتماعی خود در نظر گرفته‌اید؟

مسئول شبکه‌های اجتماعی چه‌کارهایی را انجام می‌دهد؟ آیا از او می‌خواهید استراتژی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را بفهمد و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشد یا صرفاً فردی اجراکننده است!؟

ویژگی‌های او را مشخص کنید

با توجه به نوع وظایف فرد، بررسی کنید که او چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. ایده پردازی کرده و برای تولید محتوا داغ‌ترین سوژه‌ها را پیدا کند؟ به انواع نرم‌افزارهای ویندوزی یا موبایلی تسلط داشته باشد؟

ویژگی‌های رفتاری، تسلط روی نرم‌افزارها و … از مهم‌ترین مواردی است که باید در اینم بخش برای خود مشخص کنید

شاخص معیار فرد (KPI) در چیست؟

در شبکه‌های اجتماعی، میزان افزایش مخاطب، تعداد بازدید از پست‌ها، لایک‌ها، تعداد کامنت ها و.. از موارد مهم در بخش شاخص‌ها هستند که به‌واسطه آن عملکرد مثبت یا منفی فرد را می‌سنجید، هنگام انتخاب فرد شاخص‌های مطلوب خود را معرفی کنید.

شبکه‌های اجماعی یک فعالیت ۲۴ ساعته است

ماهیت شبکه‌های اجتماعی به فعالیت تمام‌وقت در آن است. در بسیاری از مواقع پیش می‌آید که فرد موردنظر  باید خارج از تایم کاری شرکت نسبت به فعالیت و به‌روزرسانی شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشد، اگر شما هم از این موارد دارید قبل از شروع همکاری این موضوع را شفاف‌سازی کنید

میزان نفوذ در شبکه‌های اجتماعی

بسیاری از افرادی که در شبکه‌های اجتماعی کار می‌کنند، دوستان مجازی زیادی دارند که کم‌وبیش با آن‌ها در ارتباط هستند. هرچه تعداد این افراد بیشتر باشد و فرد ارتباطات قوی‌تری داشته باشد در ادامه رشد فعالیت سازمان شما انتخاب‌های مناسب‌تری در مقابل شما می‌گذارد.

به مهارت‌های او احترام بگذارید

بسیاری به‌اشتباه تصور می‌کنند، مدیریت شبکه‌های اجتماعی یک کار پیش‌پا افتاده است و هرکسی که نتوانسته شغلی برای خودش دست و پا کند می‌تواند روی آن حساب کند.

فرد منتخب شما حتماً به‌صورت کاملاً تخصصی روی موضوع شبکه‌های اجتماعی کار کرده باشد. عموماً افرادی که تخصص دیگری را دنبال می‌کنند و در کنار آن به مدیریت شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند، حرفه‌ای و منحصربه‌فرد نیستند

ارتباط با مخاطب

مسئول شبکه‌های اجتماعی نماینده سازمان در شبکه‌های اجتماعی است. جایی که مخاطب به سریع‌ترین و راحت‌ترین شکل ممکن به نماینده آن کسب‌وکار دسترسی دارد. نحوه پاسخ‌گویی به کامنت ها و ایجاد ارتباط با مخاطب از ویژگی‌های مهم فرد در بخش روابط عمومی آن است. این موضوع به‌اندازه‌ای حیاتی است که می‌توانید جلساتی برای شفاف‌سازی این موضوع داشته باشید.

 

انتخاب مسئول شبکه‌های اجتماعی درحالی‌که ساده و پیش پا افتاده به نظر می‌رسد از مهم‌ترین آن‌ها است، فردی را انتخاب کنید که به‌خوبی نماینده کسب‌وکار در فضای مجازی باشد و به‌خوبی ارتباط سازنده و تعاملی بین مخاطبان و صاحبان کسب‌وکار ایجاد کند.

 

این نوشته از سلسله نوشته های دایره بازاریابی محتوا است. برای آشنایی بیشتر با بخش دایره بازاریابی محتوا اینجا را کلیک کنید

دایره بازاریابی محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.