8 آبان 1397 امیرمحمد 0دیدگاه

اختلاف‌ها و تعبیرهای متفاوت از چالش‌ها و مشکلات در تیم محتوا است که باید آن را به‌خوبی مدیریت کنید.

چالش‌ها و مشکلات در تیم محتوا

بخش دایره بازاریابی محتوا باهدف شفاف‌سازی برای راه‌اندازی تیم محتوایی شکل گرفت و قرار نیست وارد مدیریت تیم محتوایی و مشکلات احتمالی آن شود اما شاید به عنوان آخرین نوشته این بخش، بهتر است درباره اختلافات دیدگاه در تیم محتوا مواردی را مرور کنیم.

افراد با تجربه‌های متفاوت نظرات متناقضی نسبت به محتوا دارند. این اختلاف‌نظرها می‌تواند به اعضای تیم محتوایی مربوط باشد یا تمام افراد سازمان را درگیر خودش کند.

برای اینکه بتوانیم مشکلات مربوط به حوزه شروع کار تیم محتوایی را مدیریت کنید. چالش‌ها را به دو شکل اختلافات درون تیمی و برون تیمی تقسیم کنید.

چالش‌ها و مشکلات برون تیمی

با توجه به ماهیت محتوا، افراد بدون در نظر گرفتن صلاحیت خود با محتوا به شکل‌های مختلف سر و کار دارند، واضح است که نظرات زیادی به سمت شما از سایر واحدهای سازمان ارجاع داده خواهد شد.

افراد سازمان شبکه‌های اجتماعی مجموعه را دنبال کرده یا خبرنامه شما را دریافت می‌کنند، بعضی از موضوعات را جستجو می‌کنند و خروجی گوگل را مشاهده می‌کنند. دریافت نتایج گوناگون در بسترهای ارتباطی متفاوت آن‌ها را مجاب می‌کند که دیدگاه خود را منتقل کنند.

در قدم اول توجه داشته باشید که به خودی خود بی تفاوت نبودن افراد سازمان به محتوایی که تولید می‌کنیم یک ویژگی ارزشمند است.

برای افراد کل سازمان یک گوش شنوا باشید. به‌خوبی به آن‌ها توجه کنید که در صورتی که نکته خوبی دارند متوجه آن باشید و در صورتی که دیدگاه آن‌ها را نمی‌پذیرید به‌عنوان یک نگرش متفاوت آن را در گوشه ذهن خود ثبت کنید، شاید در آینده راه‌کارهای جذابی به دست آوردید.

موضع خود را در برابر سایر واحدها مشخص کنید. این اجازه را به دیگران بدهید که به‌صورت صمیمی مشکلات، نکات و انتقادات خود را به شما برسانند اما به خود نیز این اختیار را بدهید که بتوانید در عین احترام تصمیم قاطعانه نسبت به برخی نظرات داشته باشید.

چالش‌ها و مشکلات درون تیمی

زمانی که افراد باتجربه‌های مختلف کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا حول یک هدف مشترک کار کنند، چالش‌ها پیدا می‌شوند.

با افراد بر سر موضوعات بنیادین به توافق برسید تا به یک هم‌زبانی مشترک دست پیدا کنید. روی هدف اصلی سازمان و کاری که محتوا می‌تواند برای آن انجام دهد هماهنگ شوید. درباره مخاطب به خوبی گفتگو کنید و به جمع‌بندی برسید. به این شیوه برای ادامه کار نسبت به تعریف بعضی از عبارات و واژه‌ها نگاه یکسانی پیدا خواهید کرد و هر فرد برداشت متفاوتی از آن را نخواهد داشت.

یکپارچه‌سازی بعضی مفاهیم مانند اهداف کسب‌وکار، شناسایی پرسونا، نیازسنجی تولید محتوا و… به ‌کل سازمان کمک می‌کند به یکپارچگی فکری برسد.

دربازه‌های زمانی ماهانه یا فصلی به بررسی مجدد بازاریابی محتوا سازمان بپردازید تا با توجه به دانش و تجربه فعلی، برنامه شما به‌روز شده باشد و افراد بتوانند چکیده‌ای از کاری که در محتوا در حال انجام است در قالب یک استراتژی کلی داشته باشند.

چالش‌ها از موارد اجتناب ناپذیر سازمان است. بعید می‌دانم روزی آن‌ها وجود نداشته باشند. آن‌ها از شکلی به شکل دیگر تغییر می‌کنند. این هنر مدیر محتوا است که چالش ها را به خوبی مدیریت کرده و از آن‌ها فرصت‌هایی بسازد که به پیشبرد برنامه کلان سازمان کمک کند.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.