21 تیر 1397 امیرمحمد 0دیدگاه

درست خواندید. قبل از اینکه به دنبال استخدام فردی در تیم محتوایی خود باشید باید خودتان طعم کار شخص مورد نظر را بکشید تا ارزیابی درست تری داشته باشید. در این نوشته به یک جنبه از این سوال پاسخ می‌دهم، چه کسانی را در تیم محتوا استخدام کنم؟

چه کسانی را در تیم محتوا استخدام کنم؟

احتمالا جملاتی با این مضمون شنیده‌اید که مدیر موفق کسی است که خودش آستین‌ها را بالا بزند و در کنار کارمند یا کارگران شرکت کار کند تا متوجه کار و شرایط آن‌ها بشود.

موقعیت‌های کاری متفاوتی در تیم محتوایی وجود دارد و به افرادی با ویژگی‌های متفاوت نیاز دارید. نکته مهم این است که هر کسب و کاری با توجه به نیازهایش تعریف متفاوتی از افراد با ویژگی هایشان دارد.

مثلا یک تولید کننده محتوا متنی می‌خواهید که در وبلاگ از پنجره های دو جداره به صورت هفتگی بنویسد و شرکت کناری شما هم به دنبال تولید کننده محتوای متنی است که در کانال تلگرامش درباره سیستم های مداربسته به صورت روزانه بنویسد. هر دو به دنبال تولید کننده محتوا متنی هستند. 

پس مشخص است زمانی که شرکت من به دنبال تولید کننده محتوای متنی است با شرکت دیوار به دیوارمان که به دنبال تولید کننده محتوا است هر دو به دنبال یک مهارت هستیم اما با ویژگی های متفاوت!

چرا باید به جای افراد کار کنید؟

کار کردن به جای افراد قبل از استخدام دید بهتری به شما می دهد که این موقعیت کاری دقیقا چه ویژگی‌هایی دارد. مثلا شما می‌خواهید KPI بگذارید که چگونه کار تولید کننده محتوا را بسنجید، زمانی که به جای او کار نکرده باشید نمی‌توانید عدد دقیقی بگذارید و با حدس و گمان پیش می‌روید. با این شرایط خیلی زود مجبور هستید KPI را تغییر دهید اما زمانی که به جای فرد کار کنید و از ابعاد مختلف آن را بسنجید می‌توانید ارزیابی صحیحی داشته باشید و بدانید چه کاری را باید از فرد بخواهید و پس از آن چگونه کار او را ارزیابی می‌کنید.

در هر کسب و کاری تیم های محتوا ویژگی های خاص خودشان را دارند. به صورت کلی و از نگاهی دور همگی آن ها یکسان به نظر می‌رسند، اما آن چه که به عنوان کار باید انجام دهند و خروجی که طبق برنامه شان باید تحویل دهند متفاوت است.

وقتی شخص جدیدی به سازمان اضافه می شود، احتمالا سابقه کار محتوایی در شرکت‌های متفاوتی را دارد، باید به سرعت با فضای کاری جدید آشنا شود و بداند خروجی مطلوب کارش چیست.

میتوانیم همه توصیه های این بخش را به این صورت جمع بندی کنیم.

پس از اینکه متوجه شدید شخصی را باید استخدام کنید. ابتدا به جای او کار کنید تا متوجه شرایط کامل آن موقعیت کاری بشوید و بدانید که باید چه کسی را با چه ویژگی‌هایی بیابید. پس از آنکه او را یافتید نگاهتان و نوع ارزیابی‌تان از کار را شفاف سازی کنید تا به یک هم زبانی مشترکی از کار برسید.

 

 

این نوشته از سری نوشته های دایره بازاریابی محتوایی است. برای آشنایی بیشتر با آموزش‌های دایره بازاریابی محتوا اینجا را کلیک کنید.

دایره بازاریابی محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.