2 اردیبهشت 1397 امیرمحمد 0دیدگاه

یکی از دغدغه‌هایی که مرا به نوشتن این یادداشت تشویق کرد، تبلیغات محتوایی در زمینه موفقیت است. تبلیغات گسترده که به بسیار حرفه‌ای و خوب طراحی‌شده‌اند و در طرف دیگر هزینه‌های گزافی که برای آن پرداخت‌شده است.

امروز ثبت‌نام کنید؛ فردا موفقیت را درب منزل تحویل بگیرید

جامعه فرا صنعتی حال حاضر و اهمیت سرعت در زندگی تغییرات عجیبی را در زندگی انسان به وجود آورده است. این روزها افراد بیشتری به دنبال موفقیت هستند و فضای باز و قدرتمند رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها این فرصت را در اختیار همه قرار داده است که طعم متفاوتی از موفقیت را تجربه کنند.

گونه‌ای از تبلیغات موفقیت، به‌صورت تخصصی روی یک موضوع فعال هستند، اما اکثر آن‌ها یک نکته واحد و نگران‌کننده دارند. آن‌هم وعده دست‌یابی به موفقیت در یک روز، یک هفته یا یک ماه است. موفقیتی که مردم فرا صنعتی تحسینش می‌کنند.

با بررسی اجمالی نوع محتوایی که برای بازاریابی خود تولید می‌کنند به همراه میزان مخاطبانی که آن‌ها را دنبال می‌کند، نشان می‌دهد، بازار بزرگی است و پول‌های عجیبی در آن ردوبدل می‌شود. قبلاً درباره « حراج جدیدترین اساتید موفقیت! همین حالا بشتابید » نوشته‌ای را انتشار دادم که ماهیت آن درباره افزایش روز افزون انسان‌هایی است که خود را استاد موفقیت می‌دانند اما این نوشته به اهمیت وجود استاد در زندگی است و یک هشدار جدی که برای چه و کجا به دنبال کسب موفقیت هستیم! در ادامه به ذکر نکاتی قابل‌تأمل می‌پردازم که توجه به آن می‌تواند روی زندگی و تصمیم انسان تأثیرگذار باشد.

۱- وجود یک استاد و مشاور در زندگی هر انسانی آن‌هم برای بخش‌های مختلف زندگی یک امر ضروری است. اگر می‌خواهید در چند بعد مشخص در زندگی‌تان دستاوردی داشته باشید، حتماً از وجود آن‌ها بهره ببرید. یادگیری زبان، هوش مالی، مدیریت، زندگی عاطفی، فلسفه و… هرکدام مباحث عمده‌ای دارد که پیگیری شخصی همه آن‌ها ممکن به نظر نمی‌رسد، پس شخصیت‌های واقعاً متبحر و کارشناس در زمینه‌های موردعلاقه خود را بیابید و با دنبال کردن آن‌ها، از افکار و توصیه‌هایشان استفاده کنید. البته لزومی ندارد به‌طور مستقیم با یک استاد در ارتباط باشید، همین‌که از آموزه‌ها به‌طور مستمر استفاده کنید خود می‌تواند تأثیرات مهمی به‌جا بگذارد

۲- انتخاب یک استاد مناسب، ساده نیست. در حال حاضر که جنبه ظاهری و کسب موفقیت‌های یک‌شبه یک تئوری از پیش برنده به نظر می‌رسد، اینکه شخصی دوره‌ای با یک هزینه کم در نظر گرفته یا آن را به‌رایگان برگزار می‌کند به معنی این نیست که ضرری ندارد بلکه موضوع آموزش و آنچه در ذهن شما به‌عنوان مفهوم و باور از زندگی ثبت می‌شود بسیار اهمیت دارد و اگر در انتخاب خود دقت نکنید، ممکن است سبب ایجاد باور یا توهماتی شود که بودن آن‌ها در ذهنتان بیشتر از نبودنشان به شما ضربه بزند

۳- نمی‌خواهیم دوره‌های آموزشی متعدد و موفقیت را زیر سؤال ببریم اما قبل از هرگونه تصمیم، تلاش کنید تا حد ممکن تمام جوانب انتخاب خود را بسنجید که انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید. مصاحبه با افرادی که با شرکت در این دوره‌ها موفق شدند، استفاده از تصویر خودروهای لوکس، ویلاهای گران‌قیمت، وعده‌های عجیب‌وغریب و حتی هزینه دوره یا محصول همه از تکنیک‌هایی هستند که بخشی از آن مربوط به حیطه بازاریابی محتوا است که به‌صورت محسوسی روی ضمیر ناخودآگاه تأثیر دارد. البته اگر واقعاً گروهی شرکت کرده و به این دستاوردها رسیده‌اند، تحسین‌برانگیز است اما اگر نباشد داستان متفاوت خواهد شد.

۴- موفقیت قرار نیست، یک‌شب رخ دهد و شما تا آخر عمر خوشبخت شوید. موفقیت بیشتر از آن‌که یک اتفاق باشد یک نگرش است. نگرشی که همراه شما است و در تک‌تک لحظه‌های عادی و غیرعادی تأثیر مثبت می‌گذارد و با کمک آن رشد و پیشرفت را در زندگی خود تجربه خواهید کرد.

۵- در این آشفته‌بازار باید دقت خود را بالاتر ببریم و هر چیزی را به‌راحتی نپذیریم. بسیاری، کتاب‌هایشان، دوره‌هایشان و محصولاتشان را نقطه عطف زندگی مردم می‌دانند. آن‌قدر این نقطه عطف‌ها زیاد شده‌اند که دیگر به‌جای یک نقطه عطف در زندگی، هر شخصی نقاط عطف مختلفی در زندگی دارد و بارها به او توصیه می‌شود.

تمام مردم دنیا به دنبال خوشبختی، موفقیت و زندگی بهتر هستند، این موضوع مختص ایران نیست. در این میان کسانی هستند که موفقیت را یاد می‌دهند، می‌فروشند، اصلاً کارشان همین است. واعظ، سخنران یا استاد هستند اما یادمان باشد به همان اندازه که انسان‌های شریف و درست در حال تلاش برای ارتقا جامعه هستند، کسانی هم هستند که فرصت را غنیمت شمرده و موج‌سواری می‌کنند.

استادی هنر است و هنرمندی لایق هرکسی نیست، همان‌گونه که شاگردی افتخار است اما شاگردی هرکسی  افتخار نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.