4 اردیبهشت 1397 امیرمحمد 0دیدگاه

تولید محتوا روز به روز در حال رونق بیشتری است و افراد زیادی به آن علاقه‌مند می‌شوند. این فضا فرصت بیشتری در اختیار عموم قرار داده که با تولید محتوا روی خود و دیگران تاثیر بگذارند.

بفرمایید سخنرانی؛ شهامتش را دارید!

خیلی از ما باور داریم یکی از شگفتی های قرن حاضر و سال هایی که در آن زندگی می‌کنیم، فراگیر شدن شبکه های اجتماعی و بسترهای ارتباطی  جدید است که به نظر میرسد خیلی بیراه نگفتیم اما این موضوع از دو دیدگاه قابل بررسی است.

یک ایده کهنه؛ بسترهای ارتباطی در دسترس برای تولید محتوا

بسترهای ارتباطی اعم از سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و… یک فرصت جدید برای مردم به وجود آورده‌اند که خودشان یک رسانه باشند و با اهداف مختلف تولید محتوا کنند که شاید این ایده کمی تکراری و کلیشه‌ای به نظر برسد

کمی تازه‌تر؛ شهامتی برای دیده شدن، شنیده شدن

شاید یک‌نیمه پنهان دیگری هم وجود داشته باشد و آن‌هم شهامت انتشار محتوا باشد. آدم‌ها این روزها بیش‌ازپیش اعتماد به نفشان بالا رفته که حرف بزنند و از ایده‌ها، سخن‌ها و آموزش‌هایشان بگویند.

محدودیت و انحصاری بودن رسانه‌ها درگذشته شهامت را از مردم گرفته بود و عده کمی می‌توانستند خود را در این شرایط ببیند. اما زمانی که به‌راحتی در اطرافیانمان، انسان‌هایی با هر جایگاه از سواد یا موقعیت اجتماعی را می‌بینیم که دستی در تولید محتوا دارند، نسبت به تولید محتوا قدرتمندتر می‌شویم و به شکل کتابی یا خیابانی، ساده یا پیچیده، با برنامه یا بدون برنامه تولید محتوا را جزئی از زندگی خود می‌دانیم. انسان‌های امروزی جرات بیشتری در انتشار محتوا دارند و از اظهار علایق و عقاید خود هراسی ندارند.

شهامتِ شنیده شدن از یک‌ طرف و بسترهای ارتباطی سریع و کاربردی در طرف دیگر باعث شده هر روز شخصیت‌های جدیدی به تولید محتوا رو بیاورند و شاهد رشد روز افزون تولید محتوا و شخصیت‌هایی باشیم که هر کدام به شکلی تولید محتوا را به یک رفتار روزمره تبدیل کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.