16 اردیبهشت 1397 امیرمحمد 0دیدگاه

در مسیر پر پیچ و خم زندگی گاهی فکر می‌کنیم در حال رقم زدن یک اتفاق جدید هستیم اما سر بزنگاه می‌فهمیم، زهی خیال باطل! اشتباه رفته‌ایم. آن‌هم چه اشتباهی…

زیاد پیش می‌آید که تصور می‌کنیم خوب هستیم و خوب پیش می‌رویم ولی خروجی عکس آن شده است. ناراحت می‌شویم، عصبانی می‌شویم، همه برنامه‌ها خراب شده‌اند. چیز دیگری فکر میکردیم حال آنگه اتفاق دیگری رخ داده است.

منعطف باشید

باز اندیشی کنید. سفرتان را دوباره بچینید و برنامه ای جدید برای آن بریزید. انعطاف پذیری و پذیرش وضعیت موجود قطعا می‌تواند مانع اشتباهات تکراری شود.

یاد کتاب شیب از نوشته‌های ست گودین افتادم. تشخیص آن سخت است اما باید دقت کنیم. همیشه این‌طور در مغزمان فروکرده‌اند که استمرار در مسیر و یک هدف سرانجام روزی جواب خواهد داد. ست گودین این توصیه را پذیرفته است اما گوشزد می‌کند گاهی هم باید کاری را رها کرد، پیش از آن‌که خیلی دیر شود.

یادمان باشد، پایبندی به برنامه‌هایمان امر پسندیده‌ای است اما قرار نیست همه برنامه‌ریزی‌ها مناسب باشد، پس باید درست تشخیص دهیم و در زمان مناسب کار اشتباه را رها کنیم، پیش از آنکه خیلی دیر شود.

تشخیص ماندن در مسیر یا ترک آن، کار ساده‌ای نیست اما اگر بتوان به‌خوبی از پس این انتخاب سخت برآمد آینده‌ای بهتر در انتظارمان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.