17 فروردین 1398 امیرمحمد 0دیدگاه

در این یادداشت کوتاه، به یکی از نکات استخدام برای مدیریت و پیشبرد یک تیم محتوایی پرداخته‌ام.

بازیکن محتوایی چند پسته استخدام کنید

مهارت در حوزه محتوا ابعاد مختلفی دارد، افراد زیادی هستند که در بخش‌های محتوایی متفاوت، توانایی دارند. به عنوان مثال، شما یک استراتژیست خیلی خوب هستید، در کنار آن به نویسندگی هم مسلط هستید و سر رشته‌ای هم در تولید پادکست دارید. احتمالاً شما استراتژیست بودن را به دلیل تخصصی که در آن دارید به عنوان ردیف شغلی اصلی خود انتخاب می‌کنید اما علاقه به پادکست و آشنایی نسبی با نویسندگی باعث می‌شود هر از گاهی به آن نیز سرک بکشید، پس وقتی در تیم محتوایی پای این دو موضوع در میان است حرف‌های بیشتر برای گفتن دارید و علاقه‌مند به مشارکت و همکاری هستید.

با توجه به جابه‌جایی‌ها و تغییراتی که در تیم محتوایی و استراتژی شما ممکن است به وجود بیاید، خوب است که توانایی افراد را بررسی کنید. زمانی که فردی را انتخاب کردید که در یک شاخه مهارت بالایی دارد و در چند موضوع مرتبط مهارت نسبی دارد به شما کمک می‌کند که در طولانی‌مدت و به شکل‌های مختلف از تواناهایی آن فرد استفاده کنید (مانند مثال بند قبلی)

اگر با ورزش سر و کار داشته باشید، اصطلاح بازیکن چند پُسته را شنیده‌اید که برخی از مربیان علاقه زیادی به بازیکنان دارند. بارزترین ویژگی بازیکنان چند پسته، توانایی بازی در چند نقطه از زمین با وظایف متفاوت بدون کاهش مهارت است. این بازیکنان در شرایط بحرانی تیم در مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها، عصای دست مربی هستند و با بازی در سایر نقاط زمین به صورت موقت جای خالی مصدومین یا محرومین را پر می‌کنند، تا تیم به مشکل برنخورد.

تذکر؛ زیاده‌روی نکنید

اگر در زمان استخدام، مدام به دنبال افرادی باشید که در زمینه‌های متفاوت مهارت داشته و تخصص و کار اصلی فرد را فراموش کنید، شما دچار زیاده‌روی شدید، انتخاب فردی با چند مهارت به عنوان یک نکته فرعی در بعضی از مواقع می‌تواند کمک‌کننده باشد ولی قرار نیست آن را به عنوان نکته اساسی سرلوحه انتخاب و استخدام افراد کنید.

سایر نوشته ها در این دسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.