18 بهمن 1395 امیرمحمد 0دیدگاه

تولید کننده محتوا نیز مانند هر حرفه ی دیگری نیاز به یکسری پارامترهای حیاتی دارد. در این پست به شرح دو ویژگی مهم یک تولید کننده محتوا می پردازیم.

دو ویژگی کلیدی یک تولید کننده محتوا

تولید کننده محتوا نیز مانند هر حرفه ی دیگری نیاز به یکسری پارامترهای حیاتی دارد. در این پست به شرح دو ویژگی مهم یک تولید کننده محتوا می پردازیم.

 

۱- خلاقیت در محتوا

هیچ دو محتوای یکسانی وجود ندارد، شما باید بدانید که نباید به هر محتوایی در قالب های مختلف (متن، ویدئو، پادکست و…) یکسان نگاه کنید، همواره خلاقیت را در محتوا به کار بگیرید و سعی کنید محتوایی متمایز تولید کنید.

سعی کنید به محتوا از دیدگاه متفاوت نگاه کنید و خود را به جای مخاطب بگذارید، مخاطب به دنبال تمایز بین محتوای شما و محتوای سایرین می باشد. این نکته را آویز گوشتان کنید که قبل از شما انسان های بسیار زیادی محتوای شما را تولید کرده اند.

 

خلاقیت در محتوا برابر است با آزاد کردن ذهن

زمانی که تصمیم دارید نسبت به موضوعی محتوا تولید کنید، به بزرگی یا کوچکی آن فکر نکنید، به زمان انتشار آن توجه نکنید، در ابتدا مشخص کنید که از خودتان و محتوای خودتان چه انتظاری دارید، انتظار شما همان “چرا“ی معروف است. مشخص کنید که چرا این محتوا مهم است، زمانی که دلیل اصلی محتوای خود را یافتید متوجه سیل عظیم ایده های و روش های خلاقانه برای تولید محتوا می شوید و سپس به اندازه آن، تاریخ انتشار آن و… توجه کنید.

 

ویژگی مهم یک تولید کننده محتوا

 

۲- من همیشه یاد میگیرم

شاید بتوان گفت مهم ترین ویژگی فردی که می تواند سرآمد تولید محتوا باشد علاقه مستمر به یادگیری است. کسی که می خواهد در زمینه محتوا به استادی برسد، باید بداند که یک هفته عدم مطالعه، او را به شدت عقب می اندازد، بازار داغ محتوا، بازار داغ بسترهای ارتباطی آن، بازار داغ بازاریابی محتوا یعنی رصد به روز ترین اطلاعات، روش ها و تکنیک ها و افزایش رشد شخصی.

من از مطالعه متنفر هستم

بارها و بارها با یک موضوع جالب و در نوع خود عجیب برخورد کردم، هر موقع جلو فردی درحال مطالعه کتاب هستم با نگاهی  سوال برانگیر از من می پرسد “تو مگر درست تمام نشده؟

لبخند تلخ و معناداری میزنم و میگویم من تازه دانشجو شده ام، چه بسا انسان های زیادی هستند که فکر میکنند مطالعه و کتاب، مختص دوران تحصیل است و بعد از آن برای همیشه تمام شده است.

 

ویژگی مهم یک تولید کننده محتوا

 

شما باید بدانید فردی که می خواهد در زمینه محتوا کار کند نیاز به آگاهی خوبی دارد و اگر بذر علاقه به یادگیری را در خود پرورش دهید، در زمان بسیاری کوتاهی متوجه می شوید در صورت عدم مطالعه کافی، حس کمبود و تهی بودن می کنید و کتاب مخدر شما خواهد شد.

خلاقیت در محتوا به معنی تولید محتوایی متمایز و گیرا و علاقه به یادگیری مستمر به معنی پیشگام بودن در کسب دانش و مهارت برای تولید محتوا جدید و به روز از مهم ترین شاخصه های یک تولید کننده محتوا است، چیزی که در همه ی انسان ها وجود دارد، فقط نیاز به کمی به تقویت و رشد دارد.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.