6 شهریور 1396 امیرمحمد 0دیدگاه

خیال مردم را با محتوا نویسی قاطعانه راحت کنید، به آنها اطمینان خاطر دهید که چیزی که شما ارائه می کنید دقیقا همان چیزی است که به دنبالش هستند.

محتوا نویسی قاطعانه

فارغ از اینکه محصول یا خدمت شما چیست، تا چه اندازه کیفیت عالی یا ضعیفی دارد یا اینکه بخواهم درباره اندازه بازارتان صحبت کنم میخواهم از یک نگاه

دیگر، مطلبی را بیان کنم.

زمانی که مردم با خدمت یا محصول شما آشنا می شوند، اولین چیزی که ذهن آنها را درگیر می کند این است که این محصول یا خدمت تا چه اندازه به درد آنها می خورد و برای آنها کاربردی است؟!

به همین دلیل در آشنایی اول، به یک سوال مهم پاسخ دهید.

“من می توانم به شما اعتماد کنم؟”

زمانی که می خواهید درباره محصول خود محتوا تولید کنید، قاطعانه رفتار کنید و جای هیچ سوالی را باقی نگذارید. اگر در محتوای خود تردیدی داشته باشید از دو دیدگاه برای مخاطب ذهنیت منفی ایجاده کرده اید.

در دید اول تصور می کند، هنوز محصول یا بازار آنرا به خوبی نمی شناسید، بنابراین در این شرایط قطعا محصول شما نمی تواند مفید باشد و نکته ی دوم اینکه محصول کارایی لازم را ندارد. به همین دلیل، بهترین راه برای معرفی محصول یا خدمت خود این است که خودتان را متخصص آن حوزه معرفی کنید.

دو مثال

برای مطالب بیان شده چند مثال آورده ام که به درک بهتر آن کمک کند.

  • احتمالا سایت های آموزشی زیادی دیده باشید که دوره آنلاین یا آفلاین خود را تضمین می کنند و این گونه می نویسند “در صورت عدم رضایت شما از دوره، کل وجه پرداختی بدون هیچ گونه سوالی پس داده خواهد شد”. هرچند که حالت بسیار کمی دارد که یک نفر درخواست باز پس گیری وجه را داشته باشد، اما این موضوع را در ذهن مخاطب حک می کند که شما تا چه اندازه نسبت به دوره آموزشی خود مطمئن هستید.
  • استفاده رایگان از محصول در مدت زمان مشخص، یکی از کارهایی که سبب می شود مخاطب اطمینان حاصل کند که شما از محصول خود آگاهی کامل دارید.

البته اینکه واقعا متخصص باشید

زمانی که قاطعانه محتوا تولید کنید، مشتریان اعتماد و از خدمات شما استفاده خواهند کرد ولی این همه داستان نیست. اگر وانمود کرده باشید و واقعا متخصص بازار خود نباشید یا رقیبان از شما بهتر باشند در طولانی مدت اعتبار خود را از دست می دهید.

بنابراین با توجه به این موارد، باید محصول خود را به خوبی بشناسید، بازار خود را به خوبی تجزیه و تحلیل کرده باشید و پس از آن قاطعانه از آن صحبت کنید و خود را پیشتار صنعت خود بدانید.

محتوا نویسی قاطعانه با نکته های بیان شده در طولانی مدت، اثرات مثبت زیادی به جا می گذارد.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.