16 تیر 1396 امیرمحمد 1دیدگاه

این نوشته به اهمیت عنوان در محتوا نویسی و انتخاب یک عنوان مناسب که تاثیر بسیار زیادی در بهتر دیده شدن یک نوشته در وب دارد، پرداخته است.

اهمیت عنوان در محتوا نویسی

در نوشته های قبلی نظیر چگونه در وب بنویسیم؟ یا چگونه نوشته خود را در تیررس مخاطب قرار دهید؟، درباره عنوان نویسی بیشتر نوشته ایم، اما سوال اینجاست چرا این موضوع تا به این اندازه مهم است و به آن پرداخته می شود؟

محتوای خوب باید دیده شود

عنوان نویسی یکی از ارکان بسیار مهم برای تولید محتوا در وب است. به عنوان نمونه، تصور داشته باشید که محتوایی نوشته اید که از لحاظ کمی و کیفی استاندارد بسیار خوبی دارد و حتی پس از انتشار نیز با کلید واژه های زیادی در صفحه اول گوگل پیشنهاد می شود ولی آیا این تمام کار است و ما موفق شده ایم !؟

متاسفانه پاسخ خیر است. وقتی محتوایی تولید می کنید که در صفحه اول گوگل نیز حضور دارد، هنوز اتفاقی رخ نداده، چون زمانی نتیجه ای حاصل می شود که کاربر لینک شما را کلیک کند.

بهتر دیده شدن با عنوان نویسی بهتر

قطعا یکی از مواردی که شانس شما را برای بهتر کلیک شدن در صفحه اول گوگل  افزایش می دهد، داشتن یک عنوان جذاب است که به کاربر این اطمینان را می دهد که نوشته شما دقیقا همان چیزی است که به دنبال آن است.

نکته:  در هر صفحه ی گوگل ده لینک پیشنهاد می شود.

محتوا نویسی و رقابت با تبلیغات کلیکی

امروزه بسیاری از کسب و کارها با خرید کلید واژه ها برای بهتر دیده شدن، تلاش می کنند و طبیعتا باید هزینه این تبلیغات را بپردازند.

یکی دیگر از مواردی که اهمیت عنوان نویسی را افزایش می دهد، رقابت با تبلیغات کلیکی است. حتی رقابت چند کسب و کار که در یک موضوع یکسان به تبلیغات کلیکی پرداخته اند. در آنجا نیز عنوان ها نظر مخاطب را به خود جلب می کنند.

عنوان نویسی

آمارها چه می گویند؟

آمار ها نشان می دهد، هر فرد در آمریکا به طور متوسط روزانه در معرض ۲۰۰ تا ۵۰۰۰ پیام مختلف قرار می گیرد. این آمار اصلا با نسل های گذشته قابل مقایسه نیست و بی سابقه است.

در ضمن حتی اگر پیام شما از بین سیل عظیم محتوا موجود بگذرد و وارد ذهن مخاطب شود، تازه آن موقع باید با هزاران فکری که در ذهن کاربر وجود دارد رقابت کند تا در نهایت بتواند در سر جای خودش بنشیند.

و اما راه حل

موارد بیان شده برای شفاف شدن اهمیت عنوان در محتوا نویسی بود و نه تخریب شرایط یا ناامیدی برای تولید محتوای اثر بخش.

بنابراین بهترین راه کار، دانستن و رعایت استاندارد های لازم عنوان نویسی در نوشته های وب است.

در سایر نوشته ها به بررسی و آموزش تخصصی عنوان نویسی می پردازیم تا علاوه بر حضور در صفحه های اول موتورهای جستجو، نظر کاربران را نیز به خود جلب کنیم.

 

1 دیدگاه در “چرا عنوان نویسی تا این اندازه مهم است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.