9 اردیبهشت 1397 امیرمحمد 0دیدگاه

احتمالاً برایتان پیش‌آمده که با کمبود محتوا و نداشتن ایده تولید محتوا مواجه شوید. در این مواقع مشکل خود را چگونه حل می‌کنید؟ آیا میکرو کانتنت‌ها را می‌شناسید؟

اگر به‌صورت حرفه‌ای مشغول تولید محتوا باشید. یک مرجع اصلی برای تولید محتوا دارید که عموماً آن مرجع اصلی سایت یا وبلاگ شما است که حجم زیادی از محتوا با جزئیات در آن  منتشر می‌شود.

یکی از روش‌های متداول توزیع محتوا این است که محتوا پس از تولید در سایت منتشر شود و امیدوار باشید که با ایندکس شدن در گوگل جایگاهی برای خود بیابید. این تقریباً اولین و تنها روشی است که به ذهن بسیاری از تولیدکنندگان محتوا می‌رسد. تصور می‌کنند برای هر بار انتشار  باید محتوایی تولید شود و هر محتوایی یک‌بار مورداستفاده قرار می‌گیرد.

موضوع مطرح‌شده یک فرضیه اشتباه نیست اما اگر کمی خلاق باشید و چشم‌هایتان را بازتر کنید، فرصت‌های زیادی را خواهید دید که به‌وسیله آن می‌توانید از یک نوع محتوا تولیدشده به شکل‌های مختلفی استفاده کنید که هرکدام اثربخشی مختلفی داشته باشد و در هزینه و وقت تولید محتوا خود صرفه‌جویی کرده باشید.

بعد از مدت‌زمانی متوجه تولید سریالی از محتوا می‎شوید. مثلاً همین‌جا من سریالی از محتوا شناسی (همین دسته‌بندی که در حال مطالعه آن هستید) را تولید کردم که از کمیت و کیفیت خوبی برخوردار است. بعد از مدتی می‌توانم از این حجم محتوای تولیدشده در شکل و اندازه‌های مختلف برای سایر بسترهای ارتباطی استفاده کنم.

چند مثال دیگر را مرور کنیم.  در یک پست جامع از ۱۵ نکته کلیدی برای خرید لباس عروس نوشته‌اید. خب حالا همین نوشته بلند را به‌صورت ۱۵ نکته کوچک دربیاورید (نام آن‌ها میکرو کانتنت بگذارید) و در شبکه‌های اجتماعی خود بازنشر دهید.

یا اگر درباره محافظت از پوست مطالبی نوشته‌اید؛ عصاره و نکات کلیدی آن را جدا کرده و در قالب پست اینستاگرامی یا پادکستی کوتاه به صوت صوتی بازنشر دهید.

نکته: به کسب‌وکار خود دقت کنید و بررسی کنید چه محتوای اصلی تولید می‌کنید که آن‌ها خود می‌توانند سبب تولید محتوای کوچک‌تری شوند که به دلیل خلاصه بودنشان به‌خوبی در شبکه‌های اجتماعی پخش‌شده و جان کلام محتوا را به مخاطب برساند.

استفاده از همین میکرو کانتنت‌ها باعث می‌شود، یک فضا اصلی برای تولید محتوا داشته باشید که آنجا ایده یابی و تولید محتوای شما انجام شود و سایر بسترهای ارتباطی تقویت‌کننده توزیع محتوا باشند.

حالا اگر کسب‌وکارهای محتوا محور را دقیق‌تر بررسی کنید. وجود میکروکانتنت‌ها را بیشتر احساس می‌کنید. قطعاً میکرو کانتنت ها تمام محتوایبسترهای ارتباطی فرعی را تولید نمی‌کنند و بعضی موارد نیاز است محتوای منحصربه‌فردی برای آن‌ها تولید شود اما وجود آن‌ها باعث می‌شود بدون از دست رفتن کیفیت محتوا کمیت محتوا خود را همچنان بالا نگه‌دارید.

 

نوشته‌ی کاملی درباره میکروکانتنت‌ها به همراه لیستی از انواع آن‌ها را در مقاله «میکروکانتنت (میکرومحتوا) چه هستند؟ + معرفی لیستی از ریزمحتواها» گردآوری شده است. آن را از اینجا مطالعه کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.