8 آذر 1395 امیرمحمد 0دیدگاه

در  این دست نوشته قصد دارم، شما را با قانونی آشنا کنم که احتمالا کم و بیش از آن شنیده باشید، حتی اگر آنرا نشنیده باشید، قطعا در زندگی به صورت ناخود آگاه در جریان آن قرار گرفته اید اما نمی دانستید دلیلی برای آن وجود دارد و قانونی به نام اصل پارتو وجود دارد. شما را به ادامه معرفی کتاب هشتاد بیست دعوت میکنم

جزئیات کتاب

قانون ۸۰/۲۰

نوشته شده به دست ریچارد کچ

ترجمه ی علی رمضانی

ناشر : انتشارات گلپا

تعداد ۴۷۹ صفحه

سفارش اینترنتی

 

معرفی قانون هشتاد بیست (اصل پارتو)

قبل از اینکه بخواهم بیشتر از این نوشته را ادامه بدهم، می خواهم چند دقیقه ای به جملات زیر فکر کنید و سعی کنید چند مثال مانند من در شهر و موقعیتی که هستید ارائه کنید

  • هشتاد درصد ثروت جامعه در اختیار بیست در صدر مردم جامعه است.
  • هشتاد درصد ترافیک های یک کلان شهر مختص بیست درصد خیابان های اصلی آن است.
  • بیست درصد ورودی های یک شرکت سبب هشتاد درصد سود می شود.

و…

سعی کنید شما هم مثال هایی از این دست بزنید، مثال هایی زیادی وجود داره که این رابطه هشتاد بیست را می رسانند.

لطفا قبل از مطالعه ادامه این بخش حتما سعی کنید مثال هایی از این دست بزنید.

 نظر شخصی درباره کتاب قانون هشتاد بیست

کتاب معرفی شده در این بخش با نام قانون هشتاد بیست به تشریح قانونی می پردازد که عملا در زندگی همه ی ما نقش داشته دارد اما کمتر مورد توجه قرار می گیرد، قانونی که با توجه به درک و عمل به آن می تواند سبب پیشرفت شخصی و گروهی انسان ها شود.

این کتاب از فصل های مختلفی تشکیل شده و به تشریح این قانون می پردازد و جایگاه این قانون را در هر طبقه بررسی می کند. بسیاری از مباحث مطرح شده در این کتاب نیاز به پیش زمینه های مختلفی دارد که ممکن است روند مطالعه کتاب را برای شما مختل کند.

مباحث مطرح شده در این کتاب در ابتدا بسیار خوب و هیجان انگیز شروع می شود اما در اواسط آن با کاهشی محسوس مواجه می شوند هرچند که اهمیت تشریح آن همچنان باقی است، اما هر چه به قسمت های باقی مانده کتاب نزدیک می شویم مفاهیم کتاب بسیار کاربردی تر می شود و بسیاری از نمونه های مطرح شده را در دنیای واقعی خود می بینیم.

ورودی و خروجی در قانون هشتاد بیست
ورودی و خروجی در قانون هشتاد بیست

معرفی کلیات کتاب هشتاد بیست

کتاب معرفی شده با نام های دیگری نظیر اصل پارتو ، اصل پرتو، قانون هشتاد بیست و یا قانون بیست هشتاد نیز شناخته می شود اما کتاب حاضر با نام قانون هشتاد بیست شناخته شده است.

این کتاب که تقریبا کتاب مرجع و کاملی درباره این موضوع می باشد، از بخش های مختلف زیادی تشکیل شده است. که از چهار فصل کلی و با بخش های مختلف و گوناگونی تشکیل شده است که به کلیات سر فصل آن می پردازم.

فصل اول؛ مقدمه

دراین کتاب یک بخش ساده چند صفحه ای برای مقدمه وجود ندارد، در صورتی که یک فصل برای این کار در نظر گرفته شده است، شما در این فصل با مفاهیم کلی این قانون آشنا می شوید و تعاریف و مثال هایی که در عموم جامعه استفاده می شود اما نیاز دارد که تکمیل تر شوند.

در ادامه این فصل درباره تفکر هشتاد بیستی و ملزومات آن صحبت می شود و به بررسی تفاوت های آن با تفکر خطی و اطلاعاتی نظیر تحلیل هشتاد بیست، قانون هشتاد بیست و تفکر هشتاد بیستی و تفاوت های آن می پردازد.

فصل دوم؛ موفقیت گروهی نباید یک راز باشد

در این فصل به طور مفصل تر به قانون جذاب و کاربردی هشتاد بیست می پردازد، این فصل به تاریخچه کلی و نظراتی که در اوایل نسبت به این قانون وجود داشت می پردازد و در ادامه به این نکته می پردازد که چه تفاوت هایی به وجود آمده تا در نهایت این قانون به این شکل در اختیار ما قرار گرفته است.

شما در این فصل قانون هشتاد بیست را در زمینه تجارت خواهید داشت تا به شما کمک کند که چگونه تنها بیست درصد از ورودی شما هشتاد درصد سود را برای شما می سازد و چگونه تمرکز خود را بیشتر بر روی این بیست درصد اصلی کار خود قرار دهید.

در ادامه این فصل به شما می آموزد، در چه مواردی در حال اشتباه هستید و چگونه آنرا اصلاح کنید، شما خواهید آموخت قانون هشتاد بیست را در زندگی خود پیاده سازی کنید و نتایج آنرا در زندگی خود لمس کنید و همچنین با اصل ساده سازی مواجه می شوید که به عنوان یکی از پایه های اساسی قانون هشتاد بیست به حساب می آید و آنرا به اختصار مورد بررسی خود قرار می دهد.

 

قانون هشتاد بیست
قانون هشتاد بیست

 

فصل سوم؛ کمتر کار کنید، درآمد و لذت بیشتری داشته باشید.

قطعا تا قبل از مطالعه این فصل، شما مدام درگیر جمله هایی نظیر کمتر کارکنید وبیشتر درآمد داشته باشید شده اید، معمولا جملات این سبکی در سایر کتاب ها و سایر مشاغل شغلی نیز یافت می شود اما بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند.

در این کتاب و در این قانون شما در فصل اول با قانون هشتاد بیست آشنا شدید و در فصل دوم آنرا در حوزه زندگی، تجارت و… مطالعه نموده اید. حال در این فصل نوبت آنرا رسیده است که فصل اول و دوم را ترکیب کنید، بدین صورت که از  بیست در صد از ورودی ها استفاده کنید تا هشتاد درصد خروجی ها را بسازید و این مفهوم دستیابی به چیزهای بیشتر با کار کمتر است.

در این فصل شما باید بتوانید بیست درصد زندگی خود را پیدا کنید و روی آن کار کنیدتا هشتاد درصد زندگی شما را بسازد.

فصل چهارم؛ اوج

به نظرمن شاهکار کتاب را باید در این فصل یافت (نظر شخصی). این فصل که نسبت فصول قبلی دارای محتوای کمتری از لحاظ تعداد کاراکتر است اما از لحاظ مفاهیم بسیار قوی است، شما در این فصل با مثال های متعددی در بخش های متفاوت زندگی تان مواجه می شوید .

ذهن شما در بالاترین حد آمادگی نسبت به پذیرش قانون هشتاد بیست آماده است، سپس وجود مثال هایی کاربردی در دل زندگی شما و تفاوت شرایط در صورت استفاده از قانون هشتاد بیست یا عدم استفاده از آن به شما کمک می کند که به صورت کاملا کاربردی آنرا درک کنید.

در بسیاری از بندهای این فصل مکثی خواهید کرد و شرایط مطرح شده در این کتاب را با زندگی خود خواهید سنجید و تفاوت اکشن خود نسبت به اتفاق های زندگی با علم به قانون هشتاد بیست را خواهید فهمید. فصل آخر را میتوان میوه هشتاد بیست دانست.

 

چه بخواهیم و چه نخواهیم قانون هشتاد بیست در زندگی همه ی ما انسان ها وجود دارد و آنرا به کار بسته ایم، اما چنانچه میخواهید آنرا از لحاظ علمی مورد بررسی خود قرار دهید، کتاب معرفی شده بهترین گزینه برای این موضوع می باشد.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.