26 مهر 1395 امیرمحمد 4دیدگاه

جزئیات کتاب

کتاب از شنبه

نویسنده : جناب آقای محمد پیام بهرام پور

ناشر : تعالی

نوبت چاپ : نیم سال دوم ۱۳۹۵

 

دیدگاه شخصی

خیلی وقت بود منتظر رسیدن کتاب مورد علاقه ام بودم . مخصوصا وقتی بدانی قلم نوشته شده ی کتاب در دستان کسی است که سبک نوشتنش را میپسندی و معمولا همسو و هم جهت با عقایدت می نویسد.

اوایل مهرماه بود، هوا کمی سوز پیدا کرده بود و به واسطه بازگشایی مدارس حس و حال خاص خودش را داشت.  صبح که شرکت رفته بودم، روی میز یکی از همکارانم که از رابطه ی خوبی هم باهم داریم کتاب مورد علاقه ام را دیدم. راستش را بگویم دیگر تاب نیاوردم و نمی توانستم لمسش نکنم و صفحاتش را ورق نزنم . بوی نویی خیلی خوبی میداد با خودم قرار گذاشتم عصر که به منزل برگشتم حتما سفارش بدهم.

نزدیک های ظهر بدلیل یکسری مسائلی که پیش آمد که اتفاقا مرتبط با موضوع کتاب هم بود (اهمال کاری)، یکسری از کارهایم به صورت اورژانسی درآمد و برنامه ام کاملا بهم ریخته بود . مجبور شدم ظهر به منزل بروم ولی با قول اینکه عصر برمیگردم نواقص به وجود آمده را برطرف میکنم.

یکسری کارهای بیرون از شرکت داشتم آنها را انجام دادم و به شرکت برگشتم در این حین متوجه سرماخوردگی ام میشدم ولی نمی توانستم کاری برایش بکنم . به شرکت برگشتم و تا کمی بعد از غروب آفتاب کارم را انجام دادم ، روز واقعا سختی بود ولی همین که شخص بی مسئولیتی نشدم و جلوی اتفاق های بد احتمالی راگرفتم، حس خوبی داشتم. در پایان کار کاملا متوجه شدم که سرما خورده ام ولی زمانش رسیده بود کار مورد علاقه ام را انجام دهم، آن هم سفارش کتاب از شنبه بود . همه چی طبق برنامه پیش رفت و کتاب را سفارش دادم و اعلام شد طی ۳،۴ روز کاری کتاب بدستم خواهد رسید.

چند روزی گذشت خبری از کتاب نشد و من هم چون نشانی منزل را داده بودم، عصر که برمیگشتم سراغ یک امانت پستی را میگرفتم ولی هیچ خبری از کتاب نبود. فکر کنم روز ششم بود که با دفتر موسسه آموزش فن بیان تماس گرفتم و موضوع را گزارش دادم. خانم اپراتور که شخص بسیار محترمی بود و برخورد بسیار مناسبی داشت به محض شنیدن نام خانوادگی ام اعلام کرد که موسسه آموزشی آنها چند روزی است قصد دارد با من ارتباط برقرار کند ولی میسر نشده است.

کتاب ارسال شده بود ولی متاسفانه آدرس اشتباه من باعث شده بود مقصد کتاب پیدا نشود و آن را مرجوع کنند. به همین راحتی کتاب مورد علاقه من این همه راه را آمده بود تا دوباره برگردد.احتمالا حال ناخوش آن شب، باعث عدم تمرکز کافی من در آدرس دهی شده بود. به هرحال آدرس را اصلاح کردم و مجددا کتاب ارسال شد.

چند روزی گذشت . سرکار که بودم از خانه تماس گرفتند و متوجه شدم ظهر که برگردم، کسی منزل نیست و ناهار آن روز هم کمی دیرتر حاضر خواهد شد. خب من هم طبق ساعت همیشگی به منزل رسیدم . خسته بودم چند دقیقه ای استراحت کردم، موقع بیدار شدن هنوز کسی در منزل نبود حس کردم هنوز غذایی نرسیده و خب طبیعتا احساس ضعف زیادی داشتم که بسته پستی سفید رنگی را روی میز دیدم، امانتی ام رسیده بود، با کلی شوق و ذوق بازش کردم و عناوینش را میخواندم و تصویر سازی هایش را ورق میزدم و بعضی از بندهایش را مطالعه میکردم . کاملا مبهوت کتاب بودم و چند دقیقه ای گذشت تا کاملا خواب آلودگی بعد از استراحتم از بین رفته بود.

نمیخاستم بیشتر از این منتظربمانم و میخواستم با یک برنامه ریزی مطالعه را شروع کنم . به محض بلند شدن از روی صندلی ظرف غذای آماده ای دیدم که کنار پاکت پستی بود و من اصلا متوجه آن نشده بودم، برای خودم هم جالب بود. شاید اولویت با غذای روح بوده و سپس غذای جسم، من که مجددا متوجه احساس ضعف خودم شدم،  دیگر طاقت نیاوردم و بعد از خوردن یک غذای انرژی بخش مطالعه را شروع کردم.

معرفی کناب از شنبه
معرفی کناب از شنبه

مفاهیم کتاب

کتاب معرفی شده به بیان موضوعی می پردازد که در همه ی انسان ها وجود دارد ولی درصد آن متفاوت است و آن موضوع اهمال کاری یا به بیان عامیانه تر تنبلی است.

این کتاب در بخش ابتدایی خود شما را با موضوع اهمال کاری آشنا می کند و ذکر این نکته که موضوع اهمال کاری در تمامی انسان ها با هرجایگاه اجتماعی وجود دارد و اهمییت آنرا برای شما مشخص می کند. پس از بررسی اهمال کاری ، انواع آن معرفی میشود و شما هنگام مطالعه کتاب به صورت ناخودآگاه مسائل مطرح شده را با وضعیت فعلی زندگی تان مقایسه می کنید و بیشتر و بهتر میتوانید متوجه شوید در کدام زمینه بهتر هستید و در کدام زمینه ها نیاز به بازنگری دارید.

یکی از ویژگی های بسیار خوب این کتاب که واقعا از آن لذت بردم موضوع نزدیک بودن این کتاب با زندگی شخصی هر انسان است، بدین صورت که مثال ها و مباحث مطرح شده، کاملا در زندگی هر کدام از ما رخ داده است و ویژگی خوب بعدی آن ارائه راه حل های کاملا کاربردی است،که واقعا تاثیرات مثبتی در زندگی ام داشته است.

در انتها نیز به بیان موارد دیگری که مرتبط با موضوع اهمال کاری می پردازد و در صورت نیاز به تشریح جزئیات آن پرداخته شده است. تا شما کاملا بتوانید بر این موضوع مسلط شوید و اهمال کاری خود را مدیریت کنید.

 

به عنوان یک دوست و کسی که همواره زندگی مردم و کشورش برایش اهمییت دارد مطالعه این کتاب را به همه مردم سرزمینم توصیه میکنم و میدانم پس از مطالعه و عمل به آن تاثیرات شگرفی در زندگیتان احساس خواهید نمود.

چنانچه شما نیز به مطالعه این کتاب پرداخته اید، نظر و دیدگاه خود را مطرح کنید.

4 دیدگاه در “کتاب از شنبه

  1. سلام. از خواندن این مطلب لذت بردم. قلم زیبایی دارید و توصیف‌هایتان در خصوص انتظار برای دریافت بستۀ پستی، بسیار به دلم نشست. من هم عاشق دریافت بسته‌های پستی کتاب و مجله هستم 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.