26 تیر 1396 امیرمحمد 1دیدگاه

یکی از مواردی که به بهبود خواندن نوشته شما کمک می کند، فعال کردن حس کنجکاوی بازدید کننده است. در این نوشته به بیان نکات اجمالی برای کنجکاو کردن کاربر می پردازم و ماندگاری بیشتر در صفحه می پردازم.

محتوا نویسی کنجکاونه

خب برویم سراغ اصل مطلب محتوانویسی کنجکاوانه! و چند مثال را با هم بررسی کنیم.

عنوان جذاب

اولین فاکتور در بر انگیخته شدن حس کنجکاوی در نوشته، استفاده از یک عنوان گیرا است. عنوان جذاب حس کنجکاوی مخاطب را فعال می کند و نمی تواند، آنرا نخواند و ساده از آن عبور کند.

پیش تر درباره عنوان نویسی، نوشته هایی را قرار دادم که می توانید از اینجا بیشتر مطالعه کنید.

در ادامه دو نمونه خوب قرار داده ام که به فهم بهتر این موضوع کمک می کند.

  • چند وقت پیش نوشته ای دیدم با این موضوع “تا سال ۱۴۰۰ ازدواج نکنید” اصلا نمی توان آنرا دید و آنرا کلیک نکرد و از این جهت بسیار خوب است

محتوانویسی

  • در حال مطالعه ایمیلی بودم که به تشریح یک دوره ی آموزشی پرداخته بود. پس از اینکه به طور جامع از مزایای این دوره نوشته بود. در بند آخر با زیرعنوان “هیچ اصراری ندارم” مواجه شدم که برایم بسیار جالب بود که چرا بعد از این همه تعریف و تمجید، نویسنده با صراحت کامل همچین عبارتی را نوشته است و کنجکاوی مرا برای خواندن این عبارت دو چندان کرد.

محتوانویسی کنجکاونه

برگ برنده داشته باشید

یک نوع سبک دیگری که می تواند به شما کمک کند، این است که علامت سوال به جا بگذارید.

زمانی که در حال نوشتن درباره موضوعی هستید به این موضوع توجه کنید که همه چی را به مخاطب خود ارائه نکنید و هیجانی برای ادامه نوشته در مخاطب نگه دارید.

در هر لحظه و هر جای نوشته خود یک علامت سوال را در ذهن مخاطب نگه دارید تا تشویق شود که برای پیدا کردن سوال خودش ادامه دهد.

تازه باشید

بارها پیش آمده به دنبال موضوعی هستیم و صفحات مختلف را بررسی میکنیم ولی هیچ اطلاعات خاصی را پیدا نمی کنیم و همه اطلاعات یکسانی را با کمی بالا و پایین کردن خطوط ارائه می دهند.

اگر محتوای ناب و جدید داشته باشید، کاربر را هیجان زده کرده اید و مدام با خود می گوید این دقیقا همان چیزی است که من مدت هاست به دنبالش هستم.

تا به حال دقت کردید که چرا حس مثبت خوبی از سایت دیجی کالا داریم.

من می خواهم یک مدل از موبایل را تهیه کنم. در این سایت از اندازه و موقعیت قرارگیری پورت صدا تا قدرت پردازنده ی سی پی یو را به طور کامل برای من بازگو می کند، چه چیزی می تواند بهتر از این باشد؟!

خودتان باشید

در این صورت مطمئن باشید که کاربر واژه به واژه نوشته شما را از بر می شود اما طبیعتا در این آشفته بازار، تولید محتوای ناب کمی سخت است.

مهم نیست ۳۰۰ کلمه می نویسید یا ۳۰۰۰ کلمه. مهم نیست درباره مسائل عمومی می نویسید یا تخصصی.

مهم آن است که محتوانویسی کنجکاوانه ایجاد کنید تا کاربر بخواهد در صفحه شما باقی بماند و تمام نوشته را بررسی کند.

1 دیدگاه در “حس کنجکاوی ایجاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.