27 بهمن 1396 امیرمحمد 0دیدگاه

این روزها مدام از تولید محتوا و اثربخشی آن برای افراد یا کسب‌وکارها حرف می‌زنیم. ما در اقیانوسی هستیم که هرلحظه محتوایی تولید می‌کنیم و انتشار می‌دهیم! اما آیا تابه‌حال به رها شدن حجم زیاد محتوا فکر کرده‌اید؟

شما هم باید محتوا روبی کنید

در این اقیانوس محدودیتی وجود ندارد، نه ازنظر کمیت افرادی که محتوا تولید می‌کنند و نه ازنظر کمیت محتوایی که تولید می‌شود. در این فضا تشویق می‌شویم به تولید و انتشار، به قولی هرکه بامش بیش، برفش بیشتر. در این شرایط هر فردی هزینه و زمان بگذارد می‌تواند محتوا بیشتری تولید کند و درنتیجه انتظار داشته باشد که بیشتر دیده شود.

خب ایراد کار چیست؟ آیا مشکلی دارد که تلاش کنیم محتوا باارزش را در اختیار دیگران قرار دهیم؟ یا گروهی را تشکیل داده و حجم بالایی از محتوای اثربخش را تولید و انتشار دهیم؟

محدودیتی درزمینه تولید و انتشار محتوا وجود ندارد اما توجه به تغییر در فرهنگ‌ها ، نیازها و… اثربخشی محتوا را در طول زمان تحت تأثیر قرار می‌دهد و به‌اشتباه تصور می‌کنیم حداقل، بودن محتوا از نبودش بهتر است و متأسفانه منطقی هم به نظر می‌رسد.

اتفاق اصلی زمانی رخ می‌دهد که فارسی‌زبانان زیادی این‌گونه فکر کرده و با تولید انبوه محتوا در دل وب فارسی آن را به حال خود رها کنند. با گذر زمان توجه ای به آن نداشته و همچنان در نتایج گوگل پیشنهاد می‌شوند. در این شرایط عمده مطالب فارسی پیشنهادی توسط گوگل بوی کهنه‌ای می‌دهند و با مراجعه به تاریخ نگارش آن، خود را در میان محتوایی منسوخ‌شده می‌بینیم.

یک مخاطب ایرانی باید از لابه‌لای حجم انبوه محتوای تاریخ‌مصرف گذشته، به دنبال الماسی در کاه انبار باشد که نکند چیز تازه‌ای دستگیرش شود.

راه‌کار چیست؟

در هر سازمان یا برندی که کار می‌کنید، زمانی برای رسیدگی به محتوا گذشته خود داشته باشید. به آن‌ها رجوع کرده و کیفیت آن‎‌ها را مجدداً بررسی کنید. در دنیای فعلی که اطلاعات هر دو سال یک‌بار دو برابر می‌شود منطقی است که به محتوای خود مراجعه کرده و مروری به آن داشته باشیم.

 بررسی مجدد محتوا

در حالت اول، پس از بازنگری محتوا همچنان شرایط خوبی دارد و آن‌ را می‌توان دوباره بازنشر داد. در حالت دوم، محتوا کیفیت اولیه خود را ازدست‌داده و بهتر است اصلاحیه‌ای داشته باشد و حالت آخر دسته‌ای از محتوا هستند که به‌طور کامل تاریخ گذشته شده‌اند و باید محتوا روبی شوند.

به‌روزرسانی‌ها یا حذف احتمالی برخی از محتوا شما را مرجعی نشان می‌دهد که همیشه آخرین و معتبرترین اطلاعات صنعت خود را دارید، نه به صورتی که همچنان از محصولی صحبت کنید که دیگر وجود خارجی ندارد یا از تخفیفی سخن بگویید که دو سال پیش اجراشده است!

بله وب فارسی متعلق به ما است که در بخش وب آن و زبانِ Persian ، کاراکتری، صدایی یا تصویری تولید می‌کنیم، گاهی باید جارویی در دست بگیریم و گردی از غبار محتوایمان برداریم. این‌گونه وب فارسی شیرین‌تر، جذا‌ب‌تر و معتبرتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.