27 دی 1395 امیرمحمد 1دیدگاه

اگر در دنیا بخواهیم، ده کتاب برتر در زمینه موفقیت و رشد شخصی معرفی کنیم. شک نکنید که یکی از این ده گانه، نوشته بی نظیر دارن هاردی است. نوشته ای به نام اثر مرکب.

اثری که با همه ی سادگی هایش تاثیرات فوق العاده ای خواهد داشت.

جادویی در کتاب اثر مرکب

جزئیات کتاب اثر مرکب

نام کتاب : اثر مرکب

نویسنده : دارن هاردی

نکته : مترجمان و انتشارات گوناگونی بر روی این کتاب کار کرده اند که همگی خوب و مناسب هستند

 

معرفی کلی کتاب اثر مرکب

دارن هاردی یکی از موفقیت ترین اساتید حوزه موفقیت و رشد شخصی است که در یکی از بهترین کتابهایش به نام اثر مرکب، یه صورت صحیح، ساده و باورپذیری به انسان ها کمک می کند که بهتر فکر کنند، بهتر انجام دهند و بهتر نتیجه بگیرند.

دارن هاردی در این کتاب، متفاوت از بسیاری از اساتید موفقیت و انسان های بزرگ، انجام کارهایی با ریسک بالا و انجام کارهای خارق العاده که را سبب موفقیت می شوند را توصیه نمی کند.

او عقیده دارد همواره تصمیم ها و رفتار های کوچک و به ظاهر کم اهمیت در دراز مدت، مهم ترین تاثیر ها را در زندگی انسان خواهد گذاشت.

 

معرفی بخش های اصلی اثر مرکب

پیش درآمدی از اثر مرکب

دارن هاردی در این کتاب بازی را از انتها شروع می کند، او فارغ از اینکه در این کتاب چه نوشته و چقدر اهمیت دارد، درباره نتایج و اتفاقاتی که همسو با این قانون است صحبت می کند. ابتدا ذهن شما برا درک آن آماده شده و به طور غیر مستقیم با آن ارتباط برقرار کرده و سپس آمادگی لازم برای آشنایی با مفاهیم آن، پیدا خواهد شد.

فصل اول : اثر مرکب در عمل

در این بخش او به معرفی کلیات این روش می پردازد و خلاصه ی فصل ها و تمام مواردی که در این کتاب هیجان انگیز خواهید خواند را به شما خواهد گفت و شما را برای یک مطالعه جذاب مهیا خواهد کرد.

فصل دوم : انتخاب ها در اثر مرکب

از نظر کتاب اثر مرکب، آغار تغییر ها و متفاوت شدن انسان ها از انتخاب ها می آید. بدین صورت که تمامی انتخاب های شما در طول دوران حیاتتان تا به امروز، شکل دهنده وضعیت امروز شما بوده اند. از انتخاب های به ظاهر کم اهمیت تا انتخاب های مهم و حساس زندگی تان.

اینکه شما با چه کسی دوست می شوید، این که ترجیح میدهید با چه کسی غذا بخورید، اینکه اصلا چه غذایی می خورید، چه کسی را به عنوان همسر انتخاب می کنید، چه شغلی را انتخاب می کنید و همه انتخاب های دیگر زندگی انسان در شکل گیری شخصیت انسان و موقعیت او تاثیر مهم دارد.

فصل سوم : عادت ها

پیگیری و انجام دادن رفتارها در انسان در بازه های زمانی پیوسته، آنرا تبدیل به عادت در انسان می کند. به طوری که شما این کار را به صورت ناخودآگاه انجام خواهید داد.

عادت هایی مانند رانندگی بدون رعایت قوانین، گوش دادن به موزیک با صدای بلند، تنظیم ساعت خواب و… همه از جمله عادت هایی هستند که در زندگی انسان به صورت ناخودآگاه انجام می شوند و ما در این کتاب یاد میگیریم که چگونه رفتار هایی مثبت در خود داشته باشیم و عادت های تخریب کننده را کنار بزنیم.

فصل چهارم : تکانش

شاید یکی از هیجان انگیز بخش های این کتاب، بخش مرتبط با تکانش باشد. دارن هاردی در این بخش به توضیح این مورد می پردازد که عادت های انسان، در زمانی که در رویه ها(انجام متداول و پشت سر هم عادت ها) قرار بگیریند، پس از مدت زمانی مشخص سبب تغییرات بنیادین در شما خواهد شد که در طول زمان تغییر چندان متوجه آن نبودید و تکانش می تواند در جنبه مثبت و یا منفی رفتارهای انسان باشد.

به عنوان مثال در نظر بگیرید، شما تصمیم داشته باشید که هر روز یک ساعت از وقت خود را صرف مطالعه قرار دهید. شاید به طور معمول روزی یک ساعت خیلی در زندگی شما خودنمایی نکند، اما پس از گذشت یکسال شما می توانید متوجه انبوه اطلاعاتی شوید که به دست آورده اید و تغییراتی که در زندگی شما به وجود آمده و شما هرگز متوجه آن نشده اید، آن موقع تکانش رخ داده است.

 

تکانش در اثرمرکب
تکانش در اثرمرکب

 

فصل پنجم : تاثیرات

در این بخش کتاب، با یکی از مهم ترین عوامل موفقیت و عدم موفقیت انسان ها آشنا خواهید شد. در این فصل به توضیح پارامترهایی می پردازد که به عنوان ورودی و خوراک مغز وارد زندگی ما می شود که در تصمیم گیری های بعدی ما قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

به عنوان مثال زمانی که شما همواره ذهن خودتان را با اطلاعات مثبت و امید به زندگی پر کنید ، زندگی غنی تر و بهتری خواهید داشت.

فصل ششم : سرعت بخشیدن

پس از آشنایی شما با همه ی این موارد و انجام آن در زندگی، در این فصل شما خواهید آموخت که چگونه با کمی بهتر بودن و کمی متمایز بودن نسبت به دیگران می توانید اثرات فوق العاده ای در زندگی کسب کنید و چند تکنیک خلاقانه برای کمی بهتر بودن ارائه می شود

نتیجه گیری

در فصل آخر به توضیحات تکمیلی و هر آنچه نیاز است به عنوان یک نکته ای آویزه ی گوشتان کنید، پرداخته شده است. تکنیک هایی برای بهتر بودن و خلق اثر مرکب در زندگی، به شما آموزش داده خواهد شد.

ضمیمه ها

در طول مدت مطالعه کتاب در برخی از بخش ها نیاز به ضمیمه هایی که در انتهاب کتاب جمع آوری شده است و بیشتر مواردی برای خودشناسی و کمک به درک خود و نیازهای خودمان می پردازد.

 

هدف دارن هاردی در اثرمرکب
هدف دارن هاردی در اثرمرکب

 

نظر شخصی درباره کتاب اثر مرکب

مهم ترین نظر شخصی من درباره این کتاب این است که، اصلا مهم نیست چند سال دارید، اصلا مهم نیست که چه کاری دارید، اصلا مهم نیست در چه موقعیتی در زندگی دارید. این کتاب یک نسخه ی کاربردی، ساده و واقعا، توجه کنید واقعا کاربردی است.

در این کتاب، از شما نمی خواهد شاخ غول را بشکنید. فقط به شما آموزش خواهد داد که چگونه بهتر باشید. کمی مدیریت بهتر، افزایش کارایی، اضافه شدن رفتارهای مثبت و… همه ی جزو کارهای ساده و ضروری همه ی انسان هاست.

من این کتاب را به همه ی مردم سرزمینم، به خصوص انسان هایی که در جستجوی موفقیت و زندگی بهتری هستند به شدت توصیه می کنم.

1 دیدگاه در “جادویی در کتاب اثر مرکب

  1. من کتاب صوتی اثر مرکب رو به پیشنهاد یکی از دوستانم از اپلیکیشن خوانا خریداری کردم و واقعا عالی بود و محتوای خوبی داشت.
    این آدرس وب‌سایت خوانا:‌www.khanabooks.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.