27 شهریور 1396 امیرمحمد 1دیدگاه

نکته ای را از آموزش های متمم در بازاریابی محتوا می خواندم که نتوانستم از آن به راحتی بگذرم و آن این است، تولید کننده محتوا یک داستان گو است.

بخشی از آموزش های متمم در زمینه بازاریابی محتوا

یک بار به ماجرای لوییس کارول که در ابتدای این نوشته آمد فکر کنید. کسانی که متخصص بازاریابی با استفاده از محتوا هستند، بازاریابی را به شکل دیگری می‌فهمند. بازاریابی با استفاده از محتوا،‌ به صورت خلاصه فروشنده را عموماً در مقام «آموزش‌دهنده» و یا «داستان گو» می‌بیند.

تمام نوشته را از اینجا مطالعه کنید.

نوشته ای که مطالعه کرده اید بخشی از آموزش های وب سایت متمم در زمینه بازاریابی محتوا است. چند روزی هست که این مطلب را خوانده ام، اما همچنان گوشه ی ذهنم باقی مانده و آنرا یادداشت کردم تا در درباره اش بنویسم.

تولید کننده محتوا یک داستان گو است

واقعا فکر جالبی است، بیایید کمی خیال پردازی کنیم-البته بعضی از خیال پردازی هایمان رنگ واقعیت گرفته اند-

هر یک از ما، کسب و کار، مهارت، تخصص و شرایط خاص خودمان را داریم. زندگی هرکدام از ما، متفاوت از بقیه است و نکته هایی در آن نهفته است که فقط خودمان عمیقا لمس کرده ایم و سختی ها و شیرینی هایش را میدانیم.

حال بیایید داستان زندگی خودمان را داشته باشیم، هرکدام از ما قهرمان های کسب و کار باشیم تا همه بتوانند زندگی را از چشمان دیگران ببینند، حتی اگر محتوا را از دید بازاریابی آن نبینیم و به دنبال ایجاد یا توسعه بازار هدف نباشم.

محتوا یک داستان است و تولید کننده یک داستان گو است و قهرمانش، کسب و کار، برند شخصی یا هرچیز دیگری که بر کیفیت زندگی مردم تاثیر دارد.

تولید کننده محتوا، از کسب و کار می گوید، از اینکه داستانش چگونه شروع شد، کجا باختند، کجا بلند شدند و اینکه کجا ایستاده اند. این داستان، ذهن خلاق و سرکشی دارد، جاه طلب است و آینده را برای مخاطب ترسیم می کند و اینکه ما را – به عنوان هوادار یا حامی- به کجا می برد.

این روزها اسنپ، دیجیکالا، متمم و خیلی برندهای دیگر قهرمانان زندگی ما هستند. همان هایی که زندگی را برای ما با کیفیت تر از قبل کرده اند و این محتوا است که قهرمان سازی می کند و تولید محتوا بخش غیر قابل انکار زندگی بشر شده است.

داستان کسب و کار

متمم برای من تعبیر جالبی دارد، اینکه تولید کننده محتوا، راوی داستان کسب و کار است و مهم نیست این کسب و کار تا چه اندازه بزرگ یا کوچک باشد، به هرحال داستانی برای خودش دارد.

با نگاهی به دور و اطرف خود می توانیم قهرمان های زندگی مان را بیشتر بشناسیم. همان هایی که در جمع های بزرگ و کوچک تحسین شان می کنیم. همان هایی که بخشی از زندگی مان شده اند و نبودشان از این لحظه به بعد ممکن نیست.

1 دیدگاه در “تولید کننده محتوا یک داستان گو است

  1. با نگاه کردن به کسب و کارهایی که موفق شدند یا آنهایی که شکست خوردند به خوبی متوجه این قضیه میشیم اونهایی که باقی مانده اند یک داستان قوی پشتشون بوده. چیزی که میتونه نسل به نسل جریان داشته باشه و نقل بشه و بیزینس را پایدار و بزرگ کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.