21 مهر 1396 امیرمحمد 3دیدگاه

در بخش دوم تولید محتوا در لندینگ پیج به دو بخش باقی مانده می پردازم. با رعایت این چهار بخش می توانید صفحات فرودی تولید کنید که اثربخشی بیشتری دارند.

۴ مرحله اصلی برای تولید محتوا در لندینگ پیج -بخش دوم-

چنانچه بخش اول را مطالعه نکرده اید ابتدا آنرا از اینجا بخوانید

در گام اول توضیح دادم که باید مخاطب خود را به خوبی بشناسید و متوجه باشید برای شخصی که در حال تولید محتوا برای او هستید چه ویژگی ها و رفتارهایی دارد.

در گام دوم به افکار مخاطب توجه کردیم. اینکه در فرآیند مشاهده صفحه ی فرود به چه چیزهایی فکر میکند و ممکن است چه مواردی برای او سوال ایجاد کند.

گام سوم؛ پاسخی خلاقانه به سوالات مخاطبان داشته باشید

پس از عبور از گام دوم و شناسایی تمامی سوالات و مواردی که ممکن است ذهن مخاطب را درگیر خود کند، باید جواب های مناسبی برای آنها داشته باشید. بهتر است از روش های خلاقانه برای پاسخ گویی به سوالات استفاده کنید.

با این کار شما جای هیچ نگرانی را برای مخاطب خود نگه نمی دارید و در ضمن هیچ نکته تاریک یا مبهمی نیز وجود نخواهد داشت.

مثالی برای پاسخ گویی خلاقانه

در بخش دوم لیستی از سوالات مخاطب را نوشته بودم. در اینجا به همان ها پاسخ مناسبی ارائه می کنم.

مثلا برای گران بودن یک دوره آموزشی، چه جوابی می توان داشت!؟ کمی به این موضوع فکر کنید.

اگر موشکافانه تر نگاه کنیم متوجه می شویم که گران بودن دوره یک بحث است، نگرانی از عدم اثر بخش بودن دوره هم یک بحث دیگر است، پس اگر دوره ی آموزشی دارید که گران است باید روی اثر بخشی آن تاکید کنید که این دوره متفاوت از دوره های مشابه است یا می توانید خدمات و منابعی که در اختیار شرکت  کننده قرار می دهید را به تفکیک بیان کنید تا متوجه تنوع و کیفیت بالای دوره شود. مثلا کتابی که هدیه می دهید، وبینارهایی که برگزار می کنید یا اساتید حرفه ای که در این دوره حضور دارند و… .

گام چهارم؛ درخواست به اقدام در صفحه فرود

این بخش را زمان مزد گرفتن بنامید. همه ی موارد را انجام دادید. تلاش کردید مخاطب جذب صفحه شما بشود، برای مطالعه آن وقت بگذارد و حتی به سوالات احتمالی هم پاسخ دادید. در واقع هیچ بهانه ای را برای مخاطب به جا نگذاشته اید.

خب؟ حالا نوبت چیست!؟ مخاطب را به ایده آل ترین شرایط خود رسانده اید و اعتماد او را جلب کرده اید. در این مرحله باید از او بخواهید که کاری را انجام دهد.

به طور مثال فایلی را دانلود کند! فرمی را پر کند! درگروهی از شبکه های اجتماعی عضو شود! هرکاری که مخاطب باید برای شما انجام دهد را از او بخواهید.

در بخش های قبلی شما برای مخاطب کاری انجام میدادید اینجا نوبت مخاطب است که کاری را انجام دهد. این نکته را در نظر داشته باشید که معمولا به جای یک هدف مشخص، مجموعه ای از اهداف داشته باشید که اگر به درخواست اصلی شما پاسخ منفی داد احتمال اینکه به سایر پاسخ های شما پاسخ مثبت دهد وجود داشته باشد.

تولید محتوا در لندینگ پیج

مثال برای درخواست به اقدام در صفحه فرود

در همان دوره آموزشی، همه ی کارهای لازم را انجام دادید و مخاطب مصمم است در دوره شما شرکت کند، خب راه شرکت کردن در دوره چیست؟

تماس تلفنی؟ خب باید شماره تلفن را قرار دهید.

تکمیل فرم و ارسال؟ خب باید فرمی را برای مخاطب طراحی کنید

عضویت در گروه تلگرامی؟ لینک عضویت و دلیل عضویت در آن را قرار دهید.

با توجه به این مثال، ثبت نام در دوره هدف اصلی صفحه فرود است اما ممکن است به هردلیلی کاربر آنرا رد کند. در این حالت بهتر است پیشنهادهای کوچک دیگری برای او قرار دهید. به عنوان مثال از کاربر بخواهید در جلسه اول دوره که رایگان است شرکت کند یا برای اطلاعات بیشتر به گروه تلگرامی را که به این منظور ایجاد کرده اید عضو شود. با دریافت ایمیل کاربر فایل پی دی اف که نقشه راه دوره آموزشی است را ارسال کنید (ممکن است تصمیم بگیرید بدون دریافت ایمیل این کار را انجام دهید).

این چهار اصل را به کار ببندیم

با رعایت این چهار مرحله اصلی می توانید تولید محتوا در لندینگ پیج را داشته باشید که تمامی موارد اصلی یک صفحه فرود را داشته باشد و برای رسیدن به هدف شما کمک کند.

در نظر داشته باشید که کارهای کوچک و بزرگی دیگری را هم می توانید برای صفحه فرود خود انجام دهید اما این چهار گام اصلی نکته هایی هستند که بدون آن صفرتا صد یک صفحه فرود استاندارد به مشکل بر میخورد

 

3 دیدگاه در “۴ مرحله اصلی تولید محتوا در لندینگ پیج -بخش دوم-

  1. سلام یه سوال؛ لندینگ پیج می‌تونه در حد یک جمله کوتاه به کاربر نمایش داده شده و ساختار کاملی نداشته باشه؟؟
    منظور از این جمله یه جمله ساده نیست بلکه جمله خاصی که کاربر با خوندنش جذب شه. (مثل استفاده از تکنیک کپی‌رایتینگ)

    یه سوال دیگه تو صفحه لندینگ پیج سئو اهمیت نداره؟؟ نمیشه ویدیو استفاده کرد؟؟

    1. سلام.
      اگر بخواهیم به صورت کلی به این موضوع نگاه کنیم، تمام صفحات موجود در سایت که به اصطلاح کاربر می‌تواند روی آن لند(فرود) کند، لندینگ پیج به حساب می‌آید.

      اما خب موضوع مورد بحث من در این مقاله صفحاتی بود که با یک هدف مشخص در صفحه اجرا پیاده‌سازی می‌شوند و با توزیع اطلاعات لازم و ایجاد درگیری با مخاطب، تلاش می‌کنیم مخاطب را به ایجاد اکشن مورد نظر خودمان در صفحه حرکت دهیم.

      طبق توضیحات بالا و برای پاسخ به سوال دومت، اگر کانال ورودی یک لندینگ پیج سئو باشد و بخواهیم مخاطبان را به صورت اورگانیک به لندینگ پیج هدایت کنیم، بله سئو اهمیت پیدا خواهد کرد.

      ممنون

    2. با سلام و وقت بخیر
      اینکه از تکنیک‌های کپی رایتینگ استفاده کرد که خب آره میشه ولی اینکه ساختار کاملی نداشته باشه رو نمی‌فهمم.

      اینکه سئو در لندینگ پیج اهمیت داره یا نه بستگی به استراتژی شما دارد. اگر کانال ورودی به این صفحه، موتورهای جستجو باشد خب مهم است، در غیر این صورت می‌تواند مهم نباشد. از ویدئو هم میشه استفاده کرد!

      راستی شاید بد نباشه بعضی وقت‌ها به مسائل منعطف نگاه کنیم، یعنی با توجه به نیاز خودمان پیش برویم و مسائل را صفر و یک یا درست و غلط مطلق نکنیم 😉

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.