2 شهریور 1396 امیرمحمد 1دیدگاه

دنیای محتوا، گستردگی های خاص خودش را دارد. خلاقیت و نوآوری محتوایی، یکی از مهم ترین عوامل حیات یک برند به عنوان ناشر است اما قرار نیست هر ایده داغ و جذابی به برنامه تولید محتوا اضافه شود.

هر ایده به برنامه تولید محتوا اضافه نمی شود

بسیاری از مواقع پیش می آید که ایده ای داریم و به سرعت جذب آن می شویم و میخواهیم ایده را به واقعیت تبدیل کنیم اما قبل از آن باید کمی مطمئن شد.

ایده برای تولید محتوا

همین چند وقت پیش بود که میخواستیم روی موضوعی کار کنیم و بعد از نظر مثبت و موافق گروه شروع کردیم.

در ابتدا، باید محتوای خودمان را تکمیل میکردیم و از کم و کیف آن به طور کامل آگاه می شدیم، به هرحال یک ایده در ابتدا بسیار خام است و به پختگی لازم نیاز دارد.

از زمان شروع به کسب اطلاعات برای رسیدن به آن پختگی لازم، کم کم حقایق دیگری برایمان مشخص میشد و گروه را تحت تاثیر قرار میداد اما همچنان، اثربخش بودنش را بیشتر باور داشتیم.

با روند تکمیل اطلاعات دچار چالش شدیم، از یک طرف زمانی برای آن صرف کرده بودیم، در طرف دیگر می دانستیم آن اثربخشی که برای همه تعریف کرده بودیم را ندارد و فکر میکنم با توجیه کردن همچنان به حیات این ایده اصرار داشتیم.

یک ماژیک قرمزش خرجش کردیم

می گویند ضرر را از هرجایی بگیری منفعت است، برای همین کمی شجاعت به خرج دادیم و اعلام کردیم که در محاسباتمان اشتباه کردیم و آن چیزی که فکر می کردیم نبود و خط قرمزی ضخیم روی آن کشیدیم.

سرخورده شدیم ولی این ماهیت درس گرفتن از اشتباهات است اما قطعا می تواند جلوی ضرر های بیشتری را در آینده بگیرد. برای همین است که قرار نیست هر ایده ای که به ذهنتان آمد را به برنامه تولید محتوا اضافه کنید حتی اگر زمان زیادی را برای آن گذاشته باشید.

اگر یقین پیدا کردید، ایده تان مناسب برنامه محتوا نیست آنرا بریزید دور! و جلوی هدر دادن انرژی و زمان و ضررهای احتمالی آینده سازمان را بگیرید.

1 دیدگاه در “هر ایده به برنامه تولید محتوا اضافه نمی شود

  1. مرحله خرج کردن ماژیک قرمز خیلی مهم و ارزشمند است!
    پذیرش اشتباهات یک شکست یعنی اولین قدم به سمت پیروزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.