1 مهر 1397 امیرمحمد 0دیدگاه

یکی از دغدغه بسیاری از نویسنده‌ها و وبلاگ نویسان داشتن موضوع برای نوشتن است.احتمالاً شما خواننده محترم را هم کمی و بیش درگیر خود کرده است.

به‌صورت خلاصه یکی از بهترین روش‌ها برای پیدا کردن ایده‌های جدید و جذاب برای نوشتن، پیاده‌روی است. قدم بزنید…! برای اثربخشی بهتر آن از چند قانون پیروی کنید

۱- وا بدید

«وا دادن» از آن  عبارت‌های دوست‌داشتنی است. خیلی لازم نیست با خودتان کلنجار بروید و بخواهید موشکافانه به دنبال ایده یابی باشید، کاملاً عکس این موضوع رفتار کنید. اصلاً تصور کنید نیامدید برای اینکه ایده برای نوشتن داشته باشید. آمدید هواخوری! آن موقع خواهید دید چه موضوع‌های قابل‌توجه‌ای برای نوشتن پیدا خواهید کرد.

۲- برای خودتان خلوتی دست و پا کنید

از فضای دیجیتال و تماس افراد و… خودتان را دور کنید. سعی کنید تا جای ممکن چیزی آرامشتان را به هم نریزد. قرار نیست هنگام پیاده‌روی پیج اینستاگرام تان را چک کنید یا برای دوستتان پیام تلگرامی ارسال کنید!

۳- هرجایی را برای پیاده‌روی انتخاب کنید

هر فضایی می‌تواند مزیت‌های خودش را داشته باشد. خیابان‌ها، کوچه‌ها، دشت، کوه و… هرکدام فضای منحصر به فردی هستند. الزاماً به دنبال فضای خاصی نباشید.

۴- موزیک خوب گوش دهید

برای تقویت موضوع شماره ۲ می‌توانید از موزیک کمک بگیرید. موزیک خوب به همراه خود داشته باشید و روح خودتان را تحت تأثیر قرار دهید. اجازه دهید ذهنتان به هر سمتی که تمایل دارد حرکت کند و همراهی‌اش کنید.

۵- قلم و کاغذ به همراه داشته باشید

گاهی لذت داشتن یک موضوع جذاب به این است که با قلم روی کاغذ نوشته شود ( با احترام به طبیعت ) پس همه‌چیز را دیجیتالی نبینید و ایده‌های خود را روی تکه کاغذی بنویسید تا بعداً در جای بهتری پاک‌نویس شوند. برای اینکه ایده و توضیحات جانبی آن فراموش نکنید، قلم و کاغذ به همراه خود داشته باشید.

۶- خیال‌پردازی کنید

به ذهنتان اجازه دهید پس از یافتن یک ایده برای نوشتن، خودش را غرق در خیال کند. او را همراهی کنید تا ببینید به کجا می‌رسد. اصلاً همه جذابیت این نوع خیال‌پردازی سفری است به درون ذهن که خودتان هم نمی‌دانید به کجا ختم می‌شود.

 

از این پیشنهاد‌های ساده که گاهی آن‌ها را ناخودآگاه انجام می‌دهیم استفاده کنید تا به ایده‌های نابی دست پیدا کنید. خوشحال می‌شوم تجربیات خودتان را برای پیدا کردن ایده‌هایی برای نوشتن را  به اشتراک بگذارید. شاید این نوشته را بتوان بازهم ادامه داد و روی روش های گوناگون برای پیدا کردن روش‌های جدید متمرکز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.